• Home
  • Blog 
  • Lianne, Demi, Miriam en Edwin

Lianne, Demi, Miriam en Edwin

Wij zijn de zussen Demi en Lianne Dautzenberg. Wij staan op de foto met onze ouders Miriam en Edwin en werken allemaal bij Zuyderland.

Lianne: ‘Momenteel studeer ik mediavormgeving. Ik heb stagegelopen bij Zuyderland. Dat is erg goed bevallen, vandaar dat ik nu parttime het team van de afdeling Communicatie & Marketing (C&M) ondersteun met het ontwerpen van posters, infographics, flyers etc. In dit beroep kan ik mijn creativiteit en ‘out of the box denken’ kwijt, eigenschappen die essentieel zijn voor een grafisch vormgever.

Werken in de zorg bevalt goed, maar de directe patiëntenzorg is voor mij niet weggelegd. Als mijn zus Demi gemotiveerd vertelt over een gigantische wond, dan krijg ik het benauwd. Ik heb veel respect voor Demi, die haar beroep als verpleegkundige met liefde uitvoert.

In de zorg werken is niet alleen aan het bed staan. Er bestaan ontzettend veel ondersteunende beroepen die essentieel zijn in een zorgorganisatie. Twijfel je? Ik zou zeggen stap in de ervaring en trek je eigen conclusies.’

Demi: ‘Ik ben mbo-verpleegkundige en werk op etage 9, locatie Heerlen (traumatologie/geriatrie). Als kind keek ik vol bewondering naar al die mensen in die witte uniformen. Dat wou ik ook en dat is gelukt. Om dit beroep uit te oefenen heb je een aantal eigenschappen nodig. Ik ben een teamplayer die stressbestendig is, klantgericht, zorgzaam, zorgvuldig, professioneel en communicatief vaardig. Ik ben leergierig en ga uitdagingen niet uit de weg. Een van die uitdagingen is om met iedere patiënt zó om te gaan, dat deze zo tevreden mogelijk is, ook op hele drukke dagen. Als dat lukt, ga ik met een voldaan gevoel naar huis.

Tijdens de eerste coronagolf liep ik nog stage binnen Zuyderland. Het was een indrukwekkende en emotionele periode, maar van de andere kant ook mooi om mee te maken hoe ons team er samen voor ging staan. We steunden elkaar, hadden veel voor elkaar over en werkten keihard. Binnenkort start ik met de opleiding Basis Acute Zorg (BAZ). Weer een mooie uitdaging waar ik naar uitkijk.’

Miriam: ‘Sinds april 2020 werk ik bij het klantencontactcentrum. Deze functie kwam toevallig op mijn pad. Na 28 jaar in de verkoop was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Wij maken op dit moment voor twaalf specialismen de poliklinische afspraken voor patiënten. Onze afdeling is vol in ontwikkeling met als doel om uiteindelijk alle poliklinieken aan te laten sluiten. Het werk bevalt erg goed. Vooral als het erg druk is geweest en ik alles naar wens met de patiënten heb kunnen afhandelen, ga ik met een tevreden gevoel naar huis. Ik heb mijn hart gevolgd bij het zoeken naar een nieuwe functie en heb de juiste keuze gemaakt. Zuyderland is een fijne organisatie waar we voor elkaar klaarstaan.’

Edwin: ‘Ik werk als inkoopanalist bij de afdeling Inkoop en ben verantwoordelijk voor het opleveren van correcte en bruikbare managementinformatie. Daarvoor maak ik onder andere een inkoopdashboard* en een inkoopactieplan**. Verder contracteert Inkoop bedrijven voor de levering van goederen en diensten. Als alle cijfers die ik verzamel compleet zijn, maak ik een rapportage van het behaalde inkoopresultaat. Mijn functie is veelzijdig, boeiend en afwisselend. Van de ene kant commercieel en van de andere kant moet je inkopen waar de klant behoefte aan heeft en ben ik indirect bij het zorgproces betrokken.

Als je ziet wat we in het begin van de Corona crisis aan de hand hebben gehad met de inkoop van de persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) en kritische materialen voor de zorg, dan ben ik écht trots op ons team dat we er toch grotendeels in zijn geslaagd om de benodigde materialen en middelen in huis te halen. Ik ben ook trots op Zuyderland. Die storm hebben we met zijn allen getrotseerd.

Buiten het feit dat werken in de zorg erg mooi is, is het ook nog heel divers. Bekijk mijn gezin. Lianne werkt bij C&M, Demi is verpleegkundige, Miriam is medewerker bij het Klantcontactcentrum en ik bij Inkoop. Hoeveel variëteit wil je hebben? Je loopbaan bepaal je zelf, keuze genoeg.

 

* Een inkoopdashboard is een instrument waarmee je eenvoudig kunt beoordelen of de inkoopafdeling op koers ligt. Je kunt snel zien waar problemen zich voordoen, waarna gericht actie ondernomen kan worden om de situatie op te lossen.

** In een inkoopactieplan staat wat de inkoopdoelstellingen voor de korte- en de middellange termijn zijn en hoe de doelstellingen (projectmatig) gerealiseerd kunnen worden.